Zupa dyniowa krem

Moja "przygoda" z daniami z dyni zaczęła się dopiero rok temu. Pomyśleć, że tyle dobrego mnie ominęło:-P Tym razem zupa dyniowa krem, bardzo przyjemna w smaku nawet dla osób pozornie nie lubiących dyni, które jak zauważyłam strasznie się nią objadają ;)

Składniki:
500g dyni, 6 ziemniaków, 0,5l bulionu drobiowego, 5 ząbków czosnku, 2 duże cebule, chili, tymianek, sól, pieprz, curry, olej

Przygotowanie:
  1. Dynię i ziemniaki obieramy z łupin, kroimy w kosteczkę.
  2. Bulion wlewamy do garnka, dodajemy ziemniaki i dynię.
  3. Czosnek wyciskamy przez praskę do zupy. Całość gotujemy do momentu, aż warzywa będą miękkie.
  4. Cebulę kroimy w drobną kosteczkę. Szklimy na patelni z odrobiną oliwy na złoty kolor, następnie dodajemy ją do zupy.
  5. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem, chilli, odrobiną curry oraz tymiankiem.
  6. Blendujemy ;-)

Zupę możemy podawać z serem feta, lub z serem żółtym (moim zdaniem lepiej smakuje z serem żółtym). Zupa dyniowa krem doskonale komponuje się z bagietką z masłem odrobiną masła i rozmarynu.

zupa dyniowa krem




Komentarze

  1. zupa dyniowa to moja ulubiona! zdecydowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja ciągle nie mogę się zdecydować, która zupa jest moją ulubioną:-P jednak tą zupę też uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny ma kolor, uwielbiam kremowe zupy, ta z dyni bardzo mi smakuje :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz