Zupa z bobem

Sezon na potrawy z bobem rozpoczął się już na dobre. Bób ma wiele wartości odżywczych, jest skarbnicą białka, kwasu foliowego, jest bogaty także w witaminę C, żelazo, a także w błonnik. Warzywo to doskonale smakuje jako składnik zup, sosów czy sałatek. Jako, że sezon na bób jest stosunkowo krótki, korzystajmy z niego póki trwa!;) Dzisiaj proponuję zupę z bobem i ziemniakami.

Składniki:
2 marchewki, 1 pietruszka, 0,25 selera, 0,5 pora, liść kapusty, 1 duża cebula, 0,5 kg bobu, 0,5kg ziemniaków, łyżka masła, 2 ząbki czosnku, koperek, 100g śmietany 12% lub 18%, 1 litr bulionu jarzynowego lub drobiowego, sól, pieprz


Przygotowanie:
  1. Przygotowujemy bulion. Marchewkę, pietruszkę, selera, pora i kapustę myjemy, obieramy. Zalewamy zimną wodą, doprowadzamy do wrzenia. Następnie dodajemy kilka liści laurowych, ziele angielskie oraz sól i pieprz. Gotujemy na małym ogniu, aż warzywa będą miękkie. Kiedy bulion będzie gotowy włoszczyznę wyjmujemy (ja zostawiam tylko marchewkę;)
  2. Ziemniaki obieramy, płuczemy, następnie kroimy na ćwiarteczki lub kostkę. Dodajemy do bulionu. Gotujemy.
  3. Bób płuczemy, następnie gotujemy w osolonej wodzie do miękkości. Kiedy wystygnie obieramy.
  4. Czosnek obieramy, wrzucamy na rozgrzaną patelnię z łyżką masła. Dodajemy bób. Kiedy delikatnie się zeszli dodajemy do bulionu.
  5. Cebulę obieramy, kroimy w drobną kosteczkę, szklimy na rozgrzanym oleju na złoty kolor, a następnie dodajemy do zupy.
  6. Śmietanę umieszczamy w kubeczku z letnią wodą, po trochu dodając do zupy. 
  7. Koperek drobno kroimy, dodajemy do bulionu. 
Smacznego!;)




ma wiele wartości odżywczych. Przede wszystkim ma dużą zawartość białka, które może być alternatywą dla białka pochodzenia zwierzęcego. Jest także bardzo bogatym źródłem kwasu foliowego, tak potrzebnego w ciąży. 100 g surowego bobu pokrywa bowiem 106% dziennego zapotrzebowania na tę cenną witaminę.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/czy-bob-jest-zdrowy-wlasciwosci-odzywcze-i-lecznicze-bobu_41741.html


ma wiele wartości odżywczych. Przede wszystkim ma dużą zawartość białka, które może być alternatywą dla białka pochodzenia zwierzęcego. Jest także bardzo bogatym źródłem kwasu foliowego, tak potrzebnego w ciąży. 100 g surowego bobu pokrywa bowiem 106% dziennego zapotrzebowania na tę cenną witaminę.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/czy-bob-jest-zdrowy-wlasciwosci-odzywcze-i-lecznicze-bobu_41741.html
Share on Google Plus

About Antolka Jakuszkowa

    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 komentarze:

  1. Bób jem codziennie, a jakoś nigdy nie dodawałam go do zupy i następnym razem tak zrobię :) Twoja zupa wygląda smakowicie i choć dopiero co zjadłam prawie litr fasolkowo - kalafiorowej, to nie pogardziłabym Twoją :P

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm fasolkowo - kalafiorowa też musi być pyszna;D

    OdpowiedzUsuń